اخبار کهک

ارزیابی عملکرد سفیر جوانان شهر کهک در جایگاه رئیس شورای اسلامی شهر

* ارزیابی عملکرد سفیر جوانان شهر کهک در جایگاه رئیس شورای اسلامی شهر*
مهندس سید حامد بنی هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر کهک پاسخ میدهد :
در روز سه شنبه 3۱ خرداد 1402 در خدمت رییس شورای اسلامی شهر کهک هستیم  تا از دغدغه ها و عملکرد و اقدامات حوزه مدیریت شهری کهک مطلع شویم:
آقای مهندس بنی هاشمی  با اشاره به تمرکز و توجه مجموعه مدیرت شهری کهک در راستای خدمت به مردم و به خصوص جوانان در 5 حوزه اصلی که شامل
  • اشتغال جوانان و حمایت از کسب و کار های نو پا
  • آتیه جوانان ( بیمه اجتماعی)
  • تاسیس صندوق کارگشای جوانان
  • افزایش نشاط اجتماعی و امید به زندگی جوانان
  • ساماندهی و رفع نیاز های مشاغل شهر کهک
بوده توضیحاتی ارائه نموده، که در ادامه به آن اشاره شده است .
  • اشتغال جوانان و حمایت از کسب و کار های نو پا:
از بدو شروع به کار شورای ششم اولین دغدغه مجموعه مدیریت شهری تامین سرمایه اولیه برای کسب و کار های کوچک و نوپا بود که این امر همسو با منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلان دولت سیزدهم بود .لذا تلاش کردیم طی تفاهم نامه ای با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جهت شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط در کهک اقدامات خوبی صورت بگیرد و تا به امروز بیش از 110 مورد وام اشتغال جهت تقویت بنیه ی اولیه کسب و کار های نو پا در کهک اعطا شده است.
همچنین برای توانمند سازی مهارت های جوانان طی تفاهم نامه ای با سازمان فنی حرفه ای استان نسبت به تامین مکان کلاس های آموزشی و برگزاری دوره های مهارت آموزی همکاری لازم صورت گرفته است.
در همین راستا بیش از 7 نمایشگاه فصلی در بوستان لاله کهک جهت حمایت و معرفی از مشاغل خانگی نظیر جشنواره انار ، جشنواره گل و گلاب، جشنواره زنان سرپرست خانوار توسط مجموعه مدیریت شهری برگزار شده است
2)آتیه جوانان (بیمه اجتماعی):
طی بررسی هایی که صورت گرفت متوجه شدیم اکثر جوانان شهر به دلیل شغل آزاد و یا عدم بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی به خاطر هزینه حق بیمه که در توان پرداختشان نبود صرفا از بیمه درمانی روستایی بهره میبرند و نسبت به آتیه خود اقدامی صورت نداده اند.
این امر باعث شد با همکاری صندوق بیمه اجتماعی و طی تفاهم نامه ای در دفتر شورای اسلامی میز خدمتی برای ارائه خدمات به شهروندان تاسیس شود که در نهایت مردم بتوانند با بهره گیری از خدمات این بیمه با حداقل ترین هزینه ممکن آتیه خود را در قبال بازنشستگی و یا حوادث  و از کار افتادگی تامین نمایند .
3)تاسیس صندوق کارگشای جوانان:
یکی از بزرگترین اهدافی که مجموعه شورای اسلامی  دوره ششم دنبال میکند تاسیس صندوق کارگشای جوانان است
ما جوانان زیادی در شهر داریم که برای امور مختلف نیازمند حمایت های آنی و بدون گرفتاری و بروکراسی اداری هستند.
نیاز های نظیر تامین پول اولیه برای امر ازدواج و یا تامین جهیزیه برای دختر خانم ها و یا اینکه برای فرزند اوری و درمان ناباروری ویا حتی نیاز به مقداری حمایت جهت انجام عمل های جراحی فوری شناسایی شد و تصمیم گرفتیم برای پاسخ با این نوع نیاز ها صندوقی به نام صندوق کارگشای جوانان با کمک خیرین شهر راه اندازی کنیم .
از طرفی در تلاش هستیم با عقد تفاهم نامه ای با صندوق امداد ولایت مراحل نهایی کار انجام پذیرد و این کمک های قرض الحسنه خیرین بدون ریالی سود و گرفتاری های بانکی در اختیار افراد واجدشرایط و جوانان شهر قرار گیرد.
4) افزایش نشاط اجتماعی و امید به زندگی:
یکی از بدیهی ترین وظایف سازمانی مجموعه مدیریت شهری افزایش نشاط اجتماعی و امید به زندگی شهروندان است
اولین کاری که در دوره ششم شورای اسلامی صورت پذیرفت نگاه جدی به موضوع و طرح های مختلفی بود که با افزایش چشم گیر ردیف های بودجه فرهنگی اجتماعی شهرداری کهک محقق شد
ما سه پارک جدید در شهر کهک افتتاح کردیم که یکی از آنها در بحث آبیاری و روشنایی کاملا هوشمند و بروز است
و سرانه فضای سبز شهری را افزایش دادیم همچنین تمام پارک ها به وسایل بازی جدید و کاشت درختان مثمر تکمیل شدند . همچنین دیوار نگاره های زیادی در سطح شهر با موضوعات فرهنگی اجتماعی ترسیم شد که تحسین شهروندان را در پی  داشت . در حوزه اوقات فراقت نوجوانان و جوانان با همکاری آموزش و پرورش اردو ها و اقدامات خوبی صورت گرفته در حوزه ورزشی مجموعه شورا و شهرداری در تمام مسابقات ورزشی شهرستان و بعضا استانی با تیم های ورزشی خود حضور داشته و حمایت گر مالی برگزاری مسابقات بوده که این امر با همکاری اداره محترم ورزش و جوانان محقق شده  است .
 از طرفی دربرنامه های فرهنگی مساجد به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی از جمله مسجد جامع و امام زاده زینب خاتون (س) همکاری های گسترده و مستمری داشتیم .
5) ساماندهی و رفع نیازهای مشاغلی اصلی کهک:
ما دو صنف اصلی و عمده در کهک داریم که جمعیت آماری زیادی در آن مشغول به کار هستند و علی رغم قدمت
و سابقه طولانی آن فکر اساسی برای تأمین نیازهای آن نشده است. دو صنف مورد اشاره  عبارتند از خیاطان کهک و کامیونداران کهک
پیرو اعلام دغدغه های مدیریت شهری و سفر و بازدید میدانی استاندار جهادی و مردمی قم جناب آقای سردارشاهچراغی و تأکیدات ویژه ایشان نسبت به ساماندهی و رفع نیازهای صنف خیاطان مقرر شد قطعه زمینی به مساحت500/28مترمربع در حریم شهر کهک جهت احداث مجتمع کارگاهی خیاطان اقدام شود که الحمداله پیشرفت خوبی حاصل شده و به زودی  مراحل واگذاری زمین و احداث مجتمع باهمکاری شهرداری کهک نهایی خواهد شد.  در  خصوص کامیونداران به دنبال این هستیم که با راه اندازی مجتمع حمل و نقل و باربری در زمینی به مساحت 5 هکتار که مکان یابی شده است، هم به وضعیت تردد کامیون ها به سطح شهر و آسیب به زیر ساخت معابر از جمله آسفالت خیابان ها رسیدگی  شود و هم مشاغل مزاحم  شهری  ومرتبط با این عزیزان در مجتمع مذکور ساماندهی و جانمایی شود (نظیر مکانیکی به تعویض روغنی ، صافکاری آهنگری و کارواش ) که در نهایت با ساماندهی آن خدمات مطلوب تری به این صنف زحمت کش داده خواهد شد .
 حرف آخر: تلاش می کنیم در حد توانان با مشارکت دادن مردم و نهادهای خدمت  رسان بیشترین بهره وری و تاثیر را در محیط اجتماعی و شهری کهک داشته باشیم. مردم خوبی داریم و به اندازه کافی به گردن ما حق دارند و تا جایی که امکانات به ما اجازه بدهد سعی می کنیم حق مطلب را ادا کنیم که شرمنده اعتماد به مجموعه ی مدیریت شهری نشویم. تشکر از روزنامه ی خوب پیام قم که این فرصت را به بنده داد تا گزارش مختصری از اقدامات انجام شده ارائه کنم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *